lørdag 28. januar 2012

Litt i seneste laget med god jul, men man kan vel fortsatt ønske dere et godt nytt år? :)

Da var jula for lengst over, og her kommer forsinket blogginnlegg. Jeg var fast bestemt på at 2012 skulle bli et mer aktivt bloggår enn 2011, men allerede en litt dårlig start. Tenkte å vise frem noen av julegavene som ble produsert...


Ho-ho-ho. Strikket denne nissen for noen år tilbake, synes den er festlig, han er en liten hissignisse. Egentlig utrolig artig prosjekt og finfin julegave. Strikket tilsammen fire og gav bort tre av dem. Øynene og skjegget er filtet på etter at nissen er montert. Tok sin tid. Ganske så imponert over venninna mi som laget 19 nisser i ulike størrelser.

Jeg fant en fin oppskrift på hals hos G-Anette. Enkel oppskrift, som passer godt til tv-strikk, og ikke minst ble halsene veldig fine. Jeg strikket den lysebrune i julegave, og mamma syntes den var så fin at jeg strikket en til henne til bursdagen. Halsene er strikket i Nepal fra Drops, godt og mykt. Knappene ble kjøpt hjemme på den lokale Byggmix'n som har alt :)
Synes halsene ble fine både helt sammenkneppede og litt åpne. Den øverst til venstre er egentlig kritthvit slik som bildet nederst til høyre.

Det ble en del julekuler i år også. Pga vattkrisa ble de fylt med ull, like greit det for den er lettere å fordele jevnt. Og så luktet de skikkelig sau etterpå!

Jeg hadde strikket meg et skjerf/hals i perlestrikk i fjor , men det ble et mislykket prosjekt. Rakk denne opp igjen og det ble en selvkomponert hals :)

Ville strikke flettemønster, der flettene skulle bli bredere nederst. Synes den ble ganske grei. Også denne er strikket i Nepal, passer godt til halsgarn. Dessverre skrev jeg ikke ned oppskrifta. Prøvde å strikke en likedan i grått etterpå, men den ble selvsagt ikke like bra.  

Ja, så det var litt av det jeg har strikka på i det siste. Har kjøpt meg masse garn i dag, så nå blir det nye prosjekter :)

Ha ei fortsatt flott helg!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Stilige halser og flotte julekoseffekter! Halsen i midten frister for min del. Har forresten begynt på en babyjakke til en felles bekjent, en ekte 60-70-talls-oppskrift, men i en litt friskere fargekombinasjon. Gleder meg til den blir ferdig, det går fremover, men i mektige rykk og napp med lange hvilepauser mellom! Klem, håper vi sees snart! :-)

KJERSTRIKK sa...

Heia! Å, stilig, gleder meg til å se babyjakken! Jeg strikket et sett til en felles bekjent (regner med vi snakker om den samme) som jeg snart skal legge ut på bloggen! Søstra mi ble forresten veldig glad for gaven!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...